Drag

Support center 055-5073624

צרו אתנו קשר

Awesome Image Awesome Image

קידום קידום אורגני קידום אתרים

טיפים וטריקים לקידום אורגני למתחילים

המדריך-לקידום-אורגני-למתחילים

50+­ טיפים­ וטריקים­ חיוניים­ לקידום אורגני–­ המדריך­ האולטימטיבי­ למתחילים­ לשנת ­2023

תוכן העניינים
    Add a header to begin generating the table of contents

    ברוכים הבאים לעולם של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שבו השינויים, הטריקים והתובנות הנכונות יכולים להפוך את האתר שלכם לאבן דרך למבקרים! דמיינו לעצמכם קידום אתרים כחברו הטוב ביותר של האתר שלכם, תמיד שם כדי להדריך אותו ברחובות ההומים של האינטרנט. 

    מדריך זה אינו רק רשימה של טיפים לקידום אתרים אורגני זהו מסע עם מעל 50 דרכים פשוטות אך עוצמתיות לגרום לאתר שלכם לזרוח יותר במרחב המקוון.

    חשבו על האינטרנט כעל ספרייה אינסופית, עם מיליארדי ספרים (אתרי אינטרנט) נערמים על המדפים שלה. כמו בספריה, שבה אתם צריכים למצוא את הספר הנכון, האתר שלכם חייב לבלוט כדי שאנשים יוכלו למצוא אותו בקלות. זה המקום שבו SEO נכנס לתמונה – זה כמו לתת לאתר שלכם כריכה בהירה וצבעונית, כותרת קליטה, ומקום מעולה על המדף שבו כולם יכולים לראות אותו.

    ההרפתקה שלנו מתחילה במשהו שאתם אוהבים – התוכן של האתר שלכם. התוכן הוא הלב של האתר שלכם, ואנחנו נראה לכם כיצד להפוך אותו למדהים, יעיל וחכם. נדבר על מילות מפתח, אבל אל תדאג – זה רק על למצוא את המילים שאנשים משתמשים בהם כאשר מחפשים משהו שאתם מציעים. זה כמו לדעת את המילים הסודיות שגורמות לאתר שלכם להופיע בצורה קסומה בפני מי שזקוק לו.

    לאחר מכן, נצלול לתוך האומים והברגים של האתר שלכם – הדברים הטכניים. אבל אל תפחדו! אנחנו נשאיר את זה פשוט. תחשבו על זה כמו לסדר את הבית שלכם לפני שהאורחים מגיעים. אנו נוודא שהאתר שלכם נטען מהר, ייראה נהדר יעבוד יעיל ויהיה פשוט למנועי החיפוש להבין את מטרתו – כמו לוודא שהאורחים שלכם יכולים למצוא את הבית שלכם, לחנות בקלות ולהרגיש רצויים ברגע שהם נכנסים פנימה.

    כמובן, אנחנו לא יכולים לשכוח שצריך ליצור גם חברים וקשרים חדשים – ובעולם קידום אתרים, זה אומר בניית קישורים. כמו בחיים האמיתיים, האתר שלכם הופך נפוץ יותר כאשר אתרים אחרים מדברים עליו. אנחנו נדריך אותך ביצירת חברים בשכונה הדיגיטלית מבלי להיכנס למים העכורים של קניית חברויות מזויפות. אותנטיות היא המפתח!

    כמובן, אנחנו לא יכולים לשכוח שצריך ליצור גם חברים וקשרים חדשים – ובעולם קידום אתרים, זה אומר בניית קישורים. כמו בחיים האמיתיים, האתר שלכם הופך נפוץ יותר כאשר אתרים אחרים מדברים עליו. אנחנו נדריך אותך ביצירת חברים בשכונה הדיגיטלית מבלי להיכנס למים העכורים של קניית חברויות מזויפות. אותנטיות היא המפתח!

    בנוסף, נדבר על שמירה על הטרנדים והכלים העדכניים ביותר – כי להישאר מעודכן זה תמיד מצוין.

    אז, בין אם אתם מקצוענים ותיקים או רק מתחילים, המדריך הזה הוא חבר טוב שלכם בעולם ה-SEO המרגש. פה נדבר על הפיכת האתר שלכם לטוב ביותר שהוא יכול להיות - להביא מבקרים, למשוך אותם ולהפוך אותם למעריצים של מה שאתם עושים. בואו נצא יחד למסע הזה ונגלה את מלוא הפוטנציאל של האתר שלכם צעד אחר צעד!

    אופטימיזציה לתוכן האתר

    • מחקר מילות מפתח:
      כולל זיהוי מילות המפתח והביטויים שבהם קהל היעד שלכם משתמש בשאילתות חיפוש. כלים כמו מתכנן מילות המפתח של Google עוזרים לכם למצוא מילות מפתח רלוונטיות, כולל נפח גבוה כדי להנחות את אסטרטגיית התוכן שלכם ולשפר את הנראות בתוצאות החיפוש.
    • תוכן איכותי:

      תוכן מקורי ואיכותי חיוני למשיכת קוראים ולשיפור דירוג החיפוש. תוכן איכותי פירושו יצירת תוכן אינפורמטיבי, רלוונטי ובעל ערך, העונה על צרכי הקהל שלכם, מבסס את הסמכות שלכם ומעודד שיתוף.
    • שימוש בכותרות:

      שימוש נכון בכותרות (H1 עבור כותרות ראשיות, H2 ו-H3 עבור תת-סעיפים) עוזר לבנות את התוכן שלכם, ומקל על הקוראים ועל מנועי החיפוש להבין את ההיררכיה והרלוונטיות של המידע שלכם.
    • בצעו אופטימיזציה של תיאורי מטא:

      כתיבת מטא תיאורים משכנעים (עד 160 תווים) הכוללים מילות מפתח יעד יכולה לשפר את שיעור הקליקים מתוצאות החיפוש. תיאורים קצרים אלה מסכמים את התוכן בכל עמוד.

    • טקסט חלופי לתמונה:

      הוספת טקסט חלופי תיאורי לתמונות עוזרת למנועי החיפוש להבין את התוכן וההקשר של תמונות. טקסט חלופי הוא גם חיוני לנגישות, ומאפשר לקוראי מסך לתאר תמונות למשתמשים לקויי ראייה.
    • עדכוני תוכן עקביים:

      עדכון קבוע של תוכן ישן שומר אותו רלוונטי ובעל ערך. עדכוני תוכן מתמידים עשויים לכלול הוספת מידע חדש, תיקון קטעים מיושנים והבטחת דיוק, מה שיכול לעזור לשמור או לשפר את דירוג החיפוש.

    • כמות תוכן:

      תוכן ארוך יותר, בדרך כלל מעל 1,000 מילים, מאפשר דיון מעמיק יותר בנושא, מגדיל את הסבירות לכסות מגוון רחב יותר של מילות מפתח קשורות ולספק יותר ערך לקוראים.

    • מילות מפתח של LSI:

      שימוש במילות מפתח לאינדקס סמנטי סמוי (LSI) עוזר למנועי החיפוש להבין את ההקשר והמשמעות של התוכן שלכם. אלו הם מונחים וביטויים הקשורים למילות המפתח העיקריות שלכם.

    • הימנעו משימוש יתר במילות מפתח:

      שימוש יתר במילות מפתח עלול להוביל לעונשים של מנועי החיפוש ולפגוע בחוויית המשתמש. שימוש טבעי במילות מפתח בהקשר של תוכן איכותי ואינפורמטיבי הוא חיוני.

    • הקדמות מעניינות:

      ההתחלה של התוכן שלכם צריכה ללכוד את העניין של הקורא, בין אם באמצעות שאלה מושכת, עובדה מעניינת או תרחיש שניתן לקשר, כדי לעודד אותם להמשיך לקרוא.

    SEO טכני

    • התאמת האתר לניידים: הבטחת האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים היא חיונית, בעיקר מכיוון שגוגל משתמשת באינדקס לנייד. אתר ידידותי לנייד פירושו שהגרסה הניידת של האתר שלכם נחשבת לגרסה העיקרית לצורכי דירוג.
    • מהירות האתר זמני טעינה מהירים הם קריטיים עבור חווית משתמש ודירוגי חיפוש. אופטימיזציה של תמונות, מינוף מטמון הדפדפן ומזעור קוד הם אסטרטגיות חיוניות לשיפור מהירות האתר.
    • אבטחה בסיסית אתר מאובטח המשתמש בהצפנת HTTPS הוא הכרחי עבור אמון ובטיחות המשתמשים. גוגל משתמשת גם ב-HTTPS כאות דירוג, מה שהופך אותו לחיוני לקידום אתרים.
    • נתונים מובנים: יישום סימון סכמה עוזר למנועי החיפוש להבין את ההקשר של התוכן שלכם. נתונים מובנים יכולים לשפר את הצגת האתר שלכם בתוצאות החיפוש באמצעות Rich Snippets, כגון דירוגי כוכבים או מידע על אירועים.
    • מפות אתר XML: מפת אתר XML מסייעת למנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את דפי האתר שלכם לאינדקס בצורה יעילה. XML Sitemap היא מפת דרכים של האתר שלכם, המציגה את המבנה ואת הדפים החשובים ביותר.
    • כתובות אתרים נקיות: כתובות אתרים צריכות להיות תמציתיות, קריאות ועשירות במילות מפתח. כתובות URL נקיות עוזרות למנועי החיפוש להבין את תוכן הדף ולשפר את חווית המשתמש.
    • עמוד 404: דף 404 מותאם אישית יכול לשפר את חווית המשתמש במקרה של קישורים מתים, להדריך את המבקרים בחזרה לחלקים רלוונטיים באתר שלכם ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.
    • תגים קנוניים: תגים קנוניים מטפלים בבעיות תוכן כפול על ידי ציון הגרסה ה"קנונית" או המועדפת של דף אינטרנט. תגים קנוניים עוזרים למנוע בעיות באינדקס למנועי חיפוש.
    • ניווט פירורי לחם: פירורי לחם הם סוג של ניווט באתר שעוזר למשתמשים להבין את מיקומם באתר האינטרנט שלכם ולנווט בקלות. הם גם מועילים למנועי חיפוש בהבנת מבנה האתר.
    • קישורים פנימיים: קישור פנימי אסטרטגי יכול להפיץ את סמכות הדפים ברחבי האתר שלכם, לעזור למנועי החיפוש לסרוק את האתר שלכם בצורה יעילה יותר ולשמור על מעורבות של משתמשים עם יותר תוכן.

    בניית קישורים

    • בלוג אורח: כתיבת פוסטים אורחים לאתרים בעלי מוניטין בתעשייה שלכם יכולה לספק קישורים נכנסים בעלי ערך ולהגביר את הסמכות והנראות של האתר שלכם.
    • בניין קישורים שבורים: זה כולל זיהוי קישורים חיצוניים שבורים באתרים אחרים ויצירת קשר עם בעל האתר כדי להחליף את הקישור השבור בקישורים לתוכן רלוונטי באתר שלכם.
    • ניתוח קישורים נכנסים: נתח באופן קבוע את הקישורים הנכנסים שלכם כדי לוודא שהם מאתרים בעלי מוניטין ואיכות גבוהה. ניתן להשתמש בכלים רבים כמו SemRush או Moz עבור סוג זה של ניתוח.
    • מחקר קישורים נכנסים ממתחרים: בדוק היכן מתחרים שלכם מקבלים קישורים נכנסים שלהם. שאפו להביא את התוכן שלכם לאתרים אלה כדי להתחרות ביעילות על דירוגים.
    • מדריכים באיכות גבוהה: שליחת האתר שלכם למדריכים איכותיים ורלוונטיים יכולה לשפר את הנוכחות המקוונת שלכם. הימנע מספריות באיכות נמוכה, מכיוון שהן עלולות לפגוע ב-SEO שלכם.
    • רישומים מקומיים: ודאו שהעסק שלכם רשום בספריות העסקים המקומיות ובפלטפורמות כמו Google לעסק שלי, מה שיכול לעזור לשפר את הנראות של החיפוש המקומי.
    • הימנע מטכניקות שליליות: הימנעו משיטות קידום לא אתיות כמו רכישת קישורים נכנסים, שימוש בטקסט נסתר או השתתפות בחוות קישורים, שכן אלה עלולים לגרום לקנסות ממנועי החיפוש.
    • שימוש במדיה חברתית: שיתוף תוכן פעיל בפלטפורמות מדיה חברתית יכול להגביר את הנראות של התוכן שלכם, למשוך קישורים נכנסים ולהוביל תנועה לאתר שלכם.
    • צרו קשר עם משפיענים: שיתוף פעולה עם משפיענים בתעשייה שלכם יכול לגרום לקישורים נכנסים באיכות גבוהה ולחשיפה מוגברת לתוכן שלכם.
    • גיוון קישורים: שאפו להשיג קישורים נכנסים ממקורות שונים, כולל בלוגים, אתרי חדשות ואתרים ספציפיים לתעשייה, כדי לבנות פרופיל קישורים נכנסים מגוון וחזק.

    קידום אורגני פנימי

    • מבנה כתובת האתר כתובות אתרים צריכות להיות ברורות ותיאוריות ולכלול מילות מפתח במידת הצורך. מבנה כתובת האתר עוזר למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין על מה העמוד.
    • אופטימיזציה של תגיות כותרת: תגיות כותרת צריכים לתאר במדויק את תוכן הדף ולכלול את מילת המפתח הראשית. תגיות כותרת מוצגות בתוצאות החיפוש ובכרטיסיות הדפדפן.
    • מטא מילות מפתח: למרות שהן לא חיוניות כמו פעם, מילות מפתח מטא עדיין יכולות לספק למנועי החיפוש הקשר נוסף לגבי תוכן הדף שלכם.
    • בצעו אופטימיזציה לחיפוש קולי: עם עליית העוזרות הקוליות, אופטימיזציה לחיפוש קולי כרוכה בשימוש בשפה טבעית ודיבורית וכוללת ביטויי שאלה שאנשים עשויים לדבר.
    • מעורבות משתמשים: שיפור מעורבות המשתמש עם מולטימדיה כמו סרטונים, אינפוגרפיקה ואלמנטים אינטראקטיביים יכולים להגדיל את הזמן שהמשתמשים מבלים באתר שלכם, מה שמועיל לקידום אתרים.
    • רעננות התוכן: עדכון קבוע של התוכן שלכם שומר אותו רלוונטי ויכול לשפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש. רעננות התוכן כוללת עדכון עובדות וסטטיסטיקות והבטחה שכל המידע עדכני.
    • אורך התוכן: אמנם לא קיים אורך מושלם, אבל תוכן ארוך יותר מדורג טוב יותר מכיוון שהוא מספק מידע מקיף יותר על הנושא. עם זאת, איכות התוכן תמיד חשובה יותר מהאורך.
    • עיצוב עמוד: עיצוב נכון, כולל תבליטים, פסקאות קצרות וכותרות ברורות, משפר את הקריאות ואת חווית המשתמש.
    • מילים נרדפות ווריאציות: שימוש במילים נרדפות ובווריאציות שונות של מילות המפתח שלכם יכול לעזור לתוכן שלכם לדרג עבור מגוון רחב יותר של שאילתות חיפוש.
    • בצעו אופטימיזציה לקטעי קוד מוצגים: שאפו לבנות את התוכן שלכם כך שיענה על שאלות ישירות, מה שיכול לעזור לו להופיע בקטעי טקסט מוצגים בראש תוצאות החיפוש. מבנה כתובת האתר: כתובות אתרים צריכות להיות ברורות ותיאוריות ולכלול מילות מפתח במידת הצורך. מבנה כתובת האתר עוזר למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין על מה העמוד.

    חווית משתמש (UX)

    • ניווט פשוט: ניווט קל להבנה עוזר למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות, משפר את החוויה הכוללת שלהם ומפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.
    • שימוש בחלל הלבן: שימוש יעיל בשטח לבן יכול להפוך את התוכן שלכם לקריא ואטרקטיבי יותר, לשפר את מעורבות המשתמש ואת האסתטיקה הכללית של האתר שלכם.
    • שימוש מותאם לניידים: עם השימוש הגובר במכשירים ניידים לגלישה באינטרנט, הבטחת האתר שלכם ידידותי למכשירים ניידים חיונית לחוויית משתמש ולקידום אתרים.
    • מיקום CTA: הצבת קריאות לפעולה (CTAs) אסטרטגית ברחבי האתר שלכם יכולה להנחות את המשתמשים לבצע פעולות רצויות, כגון הרשמה, רכישה או יצירת קשר איתך.
    • משוב משתמש: חיפוש פעיל ותגובה למשוב של משתמשים יכול לעזור לך לזהות אזורים לשיפור ולהפוך את האתר שלכם לידידותי יותר למשתמש.
    • נְגִישׁוּת: הפיכת האתר שלכם לנגיש לכולם, כולל אנשים עם מוגבלויות, היא שיטה מומלצת להכללה ויכולה גם לשפר את SEO שלכם.
    • עיצוב אפקטיבי: עיצוב אתר אטרקטיבי ומקצועי יכול להשפיע באופן משמעותי על תפיסת המשתמש ומעורבותם, ולהוביל למשכי ביקור ארוכים יותר ושיעורי יציאה נמוכים יותר.
    • התאמה בסיסית: עיצוב נכון, כולל תבליטים, פסקאות קצרות וכותרות ברורות, משפר את הקריאות ואת חווית המשתמש.
    • תוכן נקי וברור: הבטחת התוכן שלכם קל לקריאה, עם גופן ברור, גודל מתאים וניגודיות צבע טובה, חיונית לשמירה על מעורבות המשתמשים.
    • מדדי מעורבות משתמשים: מעקב אחר מדדים כגון שיעור יציאה מדף כניסה, זמן באתר ודפים לביקור יכול לספק תובנות לגבי האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם, ולעזור לך לבצע שיפורים מושכלים.

    SEO למובייל

    • עמודים מואצים לניידים (AMP): הטמיעו AMP כדי לאפשר טעינה מהירה יותר של הדפים שלכם במכשירים ניידים. גרסאות AMP יעילות, נטענות במהירות ומדורגות טוב יותר בתוצאות החיפוש בנייד. לקריאה נוספת מה זה AMP?
    • עיצוב רספונסיבי: ודאו שלאתר שלכם יש עיצוב רספונסיבי שמתאים בצורה חלקה לגדלי מסך שונים. אתר מותאם לנייד שומר על מעורבות המשתמשים בנייד ומפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.
    • ניווט מותאם לניידים: פשטו את הניווט במכשירים ניידים. שקול לחצנים ידידותיים למגע ותפריטים נגישים בקלות כדי לשפר את חווית המשתמש בנייד.
    • SEO מקומי למובייל: בצע אופטימיזציה לחיפוש מקומי על ידי הכללת מילות מפתח מקומיות, רישום ב-Google לעסק שלי והבטחת פרטי ה-NAP שלכם (שם, כתובת, מספר טלפון) עקביים ברחבי האינטרנט.
    • אופטימיזציית מהירות לניידים: התמקדו באופטימיזציה של מהירות האתר שלכם עבור מכשירים ניידים. השתמש בכלים כמו PageSpeed ​​Insights של Google כדי לזהות ולתקן בעיות שעלולות להאט את האתר שלכם בנייד.
    • הימנעו מחלונות קופצים: הימנעו או צמצמו את השימוש בחלונות קופצים בנייד, מכיוון שהם עלולים להיות פולשניים ולהשפיע לרעה על חווית המשתמש.
    • מילות מפתח לניידים: חקרו והשתמשו במילות מפתח שיש סיכוי גבוה יותר לחיפוש במכשירים ניידים. מילות מפתח לנייד כוללות שאילתות תמציתית יותר ומונחי חיפוש מקומיים.
    • אופטימיזציה של חיפוש קולי: בצע אופטימיזציה עבור שאילתות חיפוש קוליות, שלעתים קרובות הן ארוכות יותר ושיחות יותר. אופטימיזציה של חיפוש קולי חיונית יותר ויותר עבור משתמשים ניידים המשתמשים בפקודות קוליות.
    • תוכן מובייל קודם: צור תוכן בגישה של מובייל תחילה. Mobile-First Content פירושו לשקול כיצד התוכן שלכם ייראה ויתפקד במכשירים ניידים תחילה לפני שולחן העבודה.
    • מוכנות למסך מגע: ודא שהאתר שלכם מותאם לממשקי מסך מגע, עם אלמנטים שניתן ללחוץ עליהם בקלות ועיצוב המתאים לניווט מגע.

    SEO עבור שווקים בינלאומיים

    • SEO בינלאומי: השתמשו בתגי hreflang עבור תוכן הממוקד למספר מדינות או שפות. תגי hreflang עוזרים למנועי החיפוש להגיש למשתמשים את הגרסה הרלוונטית ביותר של התוכן שלכם בהתבסס על המיקום והשפה שלהם.
    • אופטימיזציה של חיפוש מקומי: עבור כל מדינת יעד, בצע אופטימיזציה למנועי חיפוש ופלטפורמות מקומיות. אופטימיזציה של חיפוש מקומי כולל הבנת התנהגויות והעדפות חיפוש אזוריות.
    • רגישות תרבותית בתוכן: צור תוכן רגיש מבחינה תרבותית הרלוונטי לכל שוק יעד. רגישות תרבותית בתוכן מגבירה את המעורבות והאפקטיביות באזורים שונים.
    • בניית קישורים בינלאומית: בניית קישורים מאתרים פופולריים במדינות היעד. בניית קישורים בינלאומית משפרת את הרלוונטיות והסמכות המקומית.
    • מחקר מילות מפתח מקומי: ערכו מחקר מילות מפתח ספציפי לכל מדינת יעד או אזור, תוך התחשבות בניואנסים של השפה המקומית והתנהגויות החיפוש.
    • אסטרטגיית דומיין ספציפי למדינה: שקול להשתמש בדומיינים ספציפיים למדינה (ccTLDs) כדי לשפר את דירוג מנועי החיפוש המקומיים ואת אמון המשתמשים.
    • ניהול אתרים רב לשוניים: ניהול יעיל של אתרי אינטרנט רב לשוניים, מבטיח שהתוכן מתורגם במדויק ורלוונטי לקהל של כל שפה.
    • ציות לחוק וקידום אתרים: ודאו ציות לחוקים ולתקנות המקומיים במדינות שונות, כולל תקנות פרטיות נתונים ותוכן.
    • UX מקומי והעדפות עיצוב: התאימו את העיצוב וה-UX של האתר שלכם כדי לעמוד בהעדפות ונורמות מקומיות, שיכולות להשתנות באופן משמעותי בין תרבויות.
    • אופטימיזציה לנייד עבור קהלים גלובליים: בצעו אופטימיזציה למשתמשים ניידים במדינות עם שימוש רב בנייד, שעשויות לדרוש אסטרטגיות שונות מאלה המשמשות בשווקים דומיננטיים במחשבים שולחניים.